RSS

Saturday 31 December 2011

KAMI Generasi 'Celik'



ADA APA DENGAN TAHUN BARU 2012??

Setiap kali tahun baru, rakyat Malaysia yang prihatin terhadap remaja mungkin akan berdebar-debar kerana menurut apa yang dilaporkan sebelum ini oleh media yang terpercaya, akan adalah segala macam agenda yang tak diingini lagi mungkar. Saya tak mahu mencoretkan natijah daripada sambutan tahun baru, sebab segalanya telah maklum.

Rakyat yang prihatin itu bijak mengatur langkah. KAMI bukan hanya nak tegakkan hudud semata tetapi kami mencari pencegahan dan kesedaran. Sambutan tahun baru tidak ada salahnya yang menjadi salahnya cara kita menyambutnya..

KAMI bukanlah daripada golongan yang jumud, kolot dan statik. KAMI terdiri daripada orang-orang muda yang CELIK. Walaupun tak 'celik' sepenuhnya, tapi kami sentiasa mengikut golongan yang telah 'celik' untuk KAMI 'celik' sepenuhnya dari dulu, kini dan selamanya. Sekali 'celik' KAMI takkan 'buta'.  

Jangan sedap mengata KAMI tidak faham jiwa muda mudi. Sedarlah. Buka mata, hati dan minda... adanya KAMI di bumi Malaysia ini, menolong 'memakmurkan' kekacauan dan kepincangan. Malaysia kini lebih 'celik' dan terbela dengan berdirinya KAMI. Bangga! Ada usaha 'tajdid' di sini. Semoga tidak melampaui batas dan semoga usaha KAMI 'menjadi'. Kepada DIA juga KAMI memohon pertolongan.

Malam-malam tahun baru yang lalu seolah-olah memberi ruang dan peluang untuk anak-anak muda 'beraksi' mungkar. Bagai orang yang buta menilai dan menafsir. Benarkah tidak menemui punca atau ingin membela apa yang menjadi kesukaan nafsu yang membuta? 

Kita tunggu dan lihat apa yang akan berlaku apabila KAMI 'campurtangan'........... 


No comments:

Post a Comment